Kundsvordomar – Yes!

Lyssna på folkets svordomar!

Vad har Trump, Bert Karlsson och snabbväxar-VDar gemensamt? – de har lyssnat på folkets svordomar. Säga vad man vill om Trump och Bert – en sak har de varit duktiga på – att fånga upp de tysta´s svordomar. Och det är precis det ledarna i snabbväxare är duktiga på.
Dyr musik – Spotify. Krånglig och osäker betalning på nätet – Klarna. Inbrott i grannskapet – Verisure. Ökande brottslighet på offentliga platser: Axis övervakningskameror. Finns oändligt många fler. Att fånga upp kundsvordomar är något helt annat än att lyssna på vad kunderna frågar efter – det är det säljarna fångar upp och det har tio konkurrenter redan hört. Några konkurrenter är säkert redan på G med att ta fram en lösning åt kunderna. Speciellt de stora drakarna är bra på det! Så lyssna INTE på säljarna och säljkanalerna – de ska fokusera på att sälja det vi har idag och fånga upp tilläggsfunktioner och kundanpassningar. Era säljpartners har dessutom en egen agenda för att ”äga” kunden. Så vem är då bäst på att förstå vad kunderna tyst knyter handen i fickan över och hitta det som ingen annan ser? Ledningen, produktutvecklarna och produktchefer (om de inte dresserats av sälj att gå deras ärenden) Läs mer i boken ”Den passionerade diktatorn”